19 februari 2018 - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van karin kerkhof - WaarBenJij.nu 19 februari 2018 - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van karin kerkhof - WaarBenJij.nu

19 februari 2018

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin

19 Februari 2018 | Sri Lanka, Unawatuna

Subha udaesanak betekend goede morgen. Ja de taal is nog een dingetje maar ook dat zal ik ws nog wel leren. Ben hier eigenlijk nog maar net maar weet me aardig te redden hoor. Op de kleuterschool word gestart met gebed aan boudha daarna mag ik een half uur dansen,springen,zingen en nieuwe taal aan kinderen leren ☺zij leren mij singalees tellen en ik hun nederlands en engels hoe leuk en leerzaam. De eerste dag was wennen voor de kinderen maar nu vechten ze om zo dicht mogelijk bij mij te komen. Na dat half uur gaan we ontbijten en heeft iedereen zijn of haar eigen breakfast mee. Hierna kleuren leren dmv tekeningen inkleuren. De hele ochtend is dus zo voorbij en afgesloten word met een dank gebed naar juf. Zo schattig als ze dan zeggen "see you tomorrow teach karin en thank you". Hier doe je het toch voor hoe dankbaar. Als ik naar mijn verblijf terug loop loop ik hand in hand met 2 nichtjes ze lachen en iedereen maakt fotos. Hoe trots ben je dan dat ze je toelaten in hun leven. Verder ben ik s middags op het strand te vinden( begin ook al aardig bij te kleuren). S avonds op tijd te bed na mijn dinner want school start 8 uur. In onze cultuur wil je altijd op tijd starten hier is alles relax een half uur later ....... no problem. Gister was de stroom er s ochtends af om 7 uur en je raad het s avonds half 8 ging het er pas weer op. Wederom relax no problem komt goed...... Afgelopen weekend hoop nederlandse touristen op strand gesproken ook leuk effe om nederlands te praten ipv singalees of engels. Nou zoals jullie zien aan mijn verhaal ik verveel me niet.Vanmiddag met me klas naar dansvoorstelling. Lieve groetjes allemaal xxx Karin.

  • 19 Februari 2018 - 08:17

    Marijke:

    Smullen om te lezen.. Krijg het warm en koud van je verhalen. Helemaal geweldig. Zie het helemaal voor me. Respect! You make it.

  • 19 Februari 2018 - 08:29

    Tante Nelie:

    Hoi Karin. Heb je verslag gelezen!!! Geweldig hoor dat je het daar naar je zin hebt. En wat een verschil van leven. Geniet er van wat dit is een beleving die niemand meer van je af kan nemen. Lieve groetjes en ik kijk uit naar het volgend verslag. xxx

  • 19 Februari 2018 - 08:41

    Cathy:

    Hey Karin, Leuk stukkie.. mooi dat je zo geniet daar... ga zo door!!

  • 19 Februari 2018 - 09:08

    Danielle:

    Hey zus, leuk weer om te lezen! Gaan de kids smiddags niet meer naar school?
    Hoe schrijf je tot ziens in Srilanka?
    Liefs en tot het volgende verslag

  • 19 Februari 2018 - 10:26

    Vera:

    Wat leuk toch allemaal om te lezen en je foto's zijn ook geweldig. Dat je geniet dat kun je wel merken. Houden zo.

  • 19 Februari 2018 - 13:15

    Lin:

    Hey Kaar,

    Hoñdayi,

    Je had weer een mooi stukkie geschreven. leuk he zo bezig te zijn met de kinderen en je leert ook nog van elkaar. Hoe vind je het eten daar? Is dat een beetje te doen?
    De temperatuur is daar beter dan hier. De afgelopen week hadden we wat nachtvorst, waardoor er overdag veel zon scheen en er weinig wind stond, dus op zich lekker winterweer. Toch zijn er nog veel mensen grieperig. Clau had zaterdag ook een ofdag. Vanuit het niets spugen en zondag was ze er weer.
    Wij zijn gister ff bij zap 1 wezen kijken. We waren met een heel koppeltje. Het weer was goed en we stonden lekker in het zonnetje. de uitslag was paha-eka. En aangezien de kindertjes jou leren tellen weet je nu wat de uitslag was. Kees komt vanavond weer terug uit Gran Canaria en dan volgend weekend potten maken voor de lentetuin, want dat schiet ook al weer op.
    Ik zie geen foto,s nog bij je verslag. Lukt dat niet?
    Af en toe volgen we de olympische spelen en dan vooral het schaatsen. De hollanders doen het goed, we staan op 13 plakken in totaal dus dat is super. nou verder geen nieuws. tot gauw weer en een dikke zoen van ons. xxx groetjes lin

  • 19 Februari 2018 - 15:33

    Trijnie:

    Hoi karin. Leuk om je verslag te lezen. Volgens mij gaat het heel snel voorbij, genieten maar!!
    Gr trijnie

  • 19 Februari 2018 - 16:43

    As:

    Hé Kaar wat leuk om te horen hoe je t hebt. Wat fijn dat je er zo bij hoort. En dat ze jouw dat gevoel geven. Maar dat is natuurlijk wederzijds. Zo te horen geniet je er erg van. En dat lekkere weer is ook heerlijk als je ff vrij bent. Heel veel plezier. En tot horens. Liefs van ons de poeltjesxxxx

  • 19 Februari 2018 - 16:53

    Amanda:

    Geweldig om te lezen hoe je geniet en nu al zoveel betekent daar!! Xxx

  • 19 Februari 2018 - 19:15

    Jose:

    Hey zus...wat gaaf dat je het zo ontzettend naar je zin hebt en veel meemaakt. Super dat zon blonde juf zo snel geaccepteerd wordt. Geniet er nog heerlijk van en neem maar een borrel op mijn verjaadag. Xxx proost. Love you

  • 19 Februari 2018 - 20:43

    Margôt:

    Superleuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Goed om te lezen dat je zo geniet, ga zo door!!
    Groetjes!

  • 19 Februari 2018 - 20:48

    Pauline:

    Hey Karin,

    Jeetje gaaf hoor. Je wordt al een echte juf! Superleuk om te lezen allemaal.
    Geniet ze lekker.

    Groetjes Pauline

  • 21 Februari 2018 - 09:04

    Lin:

    He Kaar,

    Van harte gefeliciteerd met Gerdina haar verjaardag.
    Neem er maar een borrel op. Dat doen wij ook vanmiddag.

    gr.lin

  • 24 Februari 2018 - 11:07

    Josefien:

    Hoi Karin,
    Leuk om je verslagen te lezen.
    Als je terug bent ff omscholen en dan aan de gang als juf....werk zat ;)
    Veel plezier nog en geniet er lekker van!
    Groet Josefien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

karin

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 7955

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

08 Februari 2018 - 10 Mei 2018

mijn droom

Landen bezocht: